EUROWHY
BETRAKTAR KARTAN - MÄNNISKAN,
SAMHÄLLET OCH NATUREN.
VAD PÅGÅR OCH VARFÖR?
HUR HÄNGER ALLT SAMMAN?
- SETT UR MÄNNISKANS PERSONLIGA PERSPEKTIV.
SPELETS ASPEKTER FRÅN MENTAL POSITION ORIGO (ABSOLUT SUBJEKT)
EN TANKESFÄR – TVÅ TANKENS HEMISFÄRER – FYRA VERKLIGHETER.
AKTÖRER PÅ FÄLTEN – GESTALTANDE AKTIVITETER
HÄR UTSPELAR SIG ETT ”KRÖNIKESPEL” VID VARJE UPPTÄCKBAR TIDPUNKT.
KRÖNIKESPELET KAN BLI EN ”FÖRESTÄLLANDE PJÄS” (FÖRESTÄLLNING SOM ETT TIDSBEGRÄNSAT PERIODISKT PROJEKT).
Den GULA färgen symboliserar ”ekonomi som flöde av energi” – relaterat till naturliga ”kraftflöden” (ekologiskt synliga som effekt).
Den naturliga kausalitetens effekt – grundar sig på att ”ALLTING PÅGÅR”.
Begreppet ”pågår” uttrycker ett ”verb” – i ständig rörelse.
En odling innebär att osynliga ”idéer” blir synlig verklighet i ”FRAMTIDENS UPPTÄCKBARA VÄRLD”.
Avsikt och resultat är bundna till ”tid och rum”.
Att medverka i det som pågår kräver ”aktörer”.
En ”rollfigur” är en ”typ” som kan upptäckas genom STILEN – likt en yttre ”klädedräkt”.
Under klädedräkten finns ”karaktären” i betydelsen ”det som är inristat”
Det som är inristat är ”typens inre kvalitet”.
En TYP kan symbolisera egenskaper som genom agerandet skapar ”KAUSAL EFFEKT.
Egenskaperna är tänkta att vara ”existenta” – en värdepotential i skiftande situationer (personligt relaterat röda) och omständigheter (funktionellt relaterat gula).
Människan som ”funktion” inom de tre ramarnas logik kan ses som olika inre karaktärer i yttre omständigheter vid varje kronologisk tidpunkt.
”Agerar människan” i inre associativ person – oavsett NÄR i tiden?
En person kan såväl upplevas som upptäckas.
Personen kan upplevas ”inom mig själv” och medskapare till en upplevd situation.
Personen som upptäcks i den omgivande fysiska miljön – kan identifieras till sina inre egenskaper.
Känner jag igen och upptäcker den ”inre personen” hos mig själv?
Kan min inre personliga upptäckter uppleva yttre upptäckter som igenkännande?
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
ASPECTS OF THE GAME FROM MENTAL POSITION "ORIGO" (ABSOLUTE SUBJECT).
ONE SPHERE OF THOUGHT – TWO HEMISPHERES OF THOUGHT – FOUR REALITIES.
ACTORS IN THE FIELD – CREATIVE ACTIVITIES
HERE A "CHRONICLE PLAY" TAKES PLACE AT EVERY DETECTABLE TIME.
THE CHRONICLE PLAY CAN BECOME A "FIGURATIVE PLAY" (PERFORMANCE AS A TIME-LIMITED PERIODIC PROJECT).
The YELLOW color symbolizes "economy as flow of energy" – related to natural "power flows" (ecologically visible as an effect).
The effect of natural causality – is based on the fact that "EVERYTHING IS GOING on".
The term "in progress" expresses a "verb" – in constant motion.
Cultivation means that invisible "ideas" become visible reality in the "DISCOVERABLE WORLD OF THE FUTURE".
Intention and outcome are tied to "time and space."
Participating in what is going on requires "actors".
A "character" is a "type" that can be discovered through the STYLE – like an outer "garment".
Under the garment is the "character" in the sense of "that which is engraved"
What is engraved is "the inner quality of the type".
A CHARACTER can symbolize qualities that through the action create "CAUSAL EFFECT.
The properties are meant to be "existent" – a value potential in shifting situations (personally related red) and circumstances (functionally related yellow).
The human being as a "function" within the logic of the three frames can be seen as different inner characters in external circumstances at each chronological time.
Does the human being "act" in the inner associative person – regardless of WHEN in time?
A person can be experienced as well as discovered.
The person can be experienced "within myself" and co-creator of a perceived situation.
The person who is discovered in the surrounding physical environment – can be identified by their inner characteristics.
Do I recognize and discover the "inner person" in myself?
Can my inner personal discoveries experience outer discoveries as recognition?