HÅLLBART KONCEPT EU - INDONESIEN

               

UNDER ARBETE:

ETT GEMENSAMT AFFÄRSUTVECKLINGKONCEPT I GEOGRAFISKA AFFÄRS ZONER.


Utvecklingen sker i syfte att utveckla s k cirkulär ekonomi – i ett hållbarhetsperspektiv.

Dialog pågår med den forskning som sker i Sverige kring nya affärsmodeller.

Kunskapen utvecklas för ”WTR Modellen” (WORN TORN REBORN).


Grunden i WTR Modellen är att i geografiska zoner utveckla de ekologiska förutsättningar som finns inom den ”ekologiska ramen” – för att utveckla nytt och hållbart företagande.

Ekologins villkor är att i varje HÄR och NU – ha insikt om ”ORSAK – EFFEKT” hos de ”ekologiska lagarna”.

Inom denna ram finns också den ”ekonomiska ramen” – med medveten AVSIKT och förväntat ekonomiskt RESULTAT.

Genom de ekologiska villkoren måste det ekonomiska resultatet harmoniera med den ekologiska effekten.

Det är den ekologiska effekten som är förutsättningen för hållbara situationer.

Konceptet kräver personligt ansvar i ett "cirkulärt tänkande" mellan "inre tankar" och yttre "verksamhet".

Detta kräver ett personligt etiskt förhållningssätt genom att UNDVIKA "ohållbara konsekvenser i det gemensamma "rummet".

Den etiska logiken är en integrerad del av "den odlande kulturen" inom de "tre ekologiskt associerade ramarna" inom den geografiska zon där verksamhet pågår.


Konceptet kräver insiktsfullt samförstånd mellan aktörerna.

Samförståndet är associativt till möjligheter i tid och rum –


INSIKT PÅ NIVÅ 1 konsensus om

Aspekter (retrospektivt – introspektivt – prospektivt) – i varje HÄR och NU.


Aktörerna finns på ”möjlighetsnivån” NIVÅ 2 – där den gemensamma avsikten fastställs.


Aktiviteterna fastställs på ”nödvändighetsnivå” NIVÅ 3 – där avtal upprättas.


Avtalet kräver tydliga kalkyler innan aktiviteterna är kvalitetssäkrade - inom respektive miljözon.

Processens visionära tankar blir "kloka" beslut - detta analyseras i sanningsfiltret - för att i handling "producera" de värden som uppfyller dedn situation jag har tänkt skall "existera" (framträda) i framtidens - "HÄR".


Resurserna är "Röda" - enskilda människors kapacitet att med fantasi och känsla, intelligent associera i tanken – och ”se” möjligheter.


”Gröna” resurser är det som finns i den specifika zonens miljö – med kvalitetsmässig potential att skapa en funktion som uppfyller den avsedda situationen ”någonstans”.


  "Gula" resurser är ”energi” (tid, arbete, ”pengar”).

Ekologiskt är den naturliga energitillgången: ”solen skiner i zonen”.

Detta betyder att kunskap och kompetens möts i det gemensamma intellektuella ”rummet”.

På BALI finns "Gröna" resurser, yrkestradition/kunskap att ta tillvara ”reclaimed”(regenererbar) materia.

Konceptutvecklingen innebär också förutsättningar som gäller i ett cirkulärt produktionssystem.

Produktansvaret gäller i produktens brukarmiljö – produktens egenskaper som risk för hälsa och säkerhet.

En omställningsprocess för traditionella företag innebär stora kostnader och helt ny finansierings strategi.

Ägandet kvarstår hos ”producenten”, vilket för konsekvenser i värderingen av ”företaget”.

Det innebär att ”lager” för färdiga produkter är främst avsedda för funktionsleverans (det är funktionen hos grundmaterialet som är ”produkten”).

Det gör att nya finansmodeller kräver ny insikt hos ”kreditgivare” – det är inte endast ”pengarna” som är ”lösningen”.

Utvecklingen med investerare i konceptet och aktörer i Indonesien som ansvarig kompetens inom den geografiska zonen ”BALI” som SÄTE – innefattar även andra geografiska områden i Indonesien.

Genom tillgången till ”licenser” och lokal administration, logistik Indonesien - Sverige et. cetera, uppstår funktionen som ”Handelshus”.

Grundkonceptet följaktligen geografiskt – zonens kapacitet att inom sin egen kultur ”korsbefrukta” kompetent kapacitet och genomförandeförmåga.


Det blir ett geografiskt WIN-WIN på lika villkor med gröna resurser i varje respektive miljözon.


Röda resurser (människorna) har gemensam insikt i hela processen.

------------------------

A JOINT BUSINESS DEVELOPMENT CONCEPT IN GEOGRAPHICAL BUSINESS ZONES.

The development is taking place with the aim of developing a so-called circular economy – from a sustainability perspective.

Dialogue is ongoing with the research that is taking place in Sweden on new business models.

The knowledge is developed for the "WTR Model" (WORN TORN REBORN).

The basis of the WTR Model is to develop the ecological conditions that exist within the "ecological framework" in geographical zones – in order to develop new and sustainable business.

The condition of ecology is to have an insight into the "CAUSE – EFFECT" of the "ecological laws" in every HERE and NOW.

Within this framework there is also the "economic framework" – with conscious INTENTION and expected economic RESULT.

Through the ecological conditions, the economic result must be in harmony with the ecological effect.

It is the ecological effect that is the prerequisite for sustainable situations.

The concept requires personal responsibility in a "circular thinking" between "inner thoughts" and external "activities".

This requires a personal ethical approach by AVOIDING "unsustainable consequences in the common "space".

The ethical logic is an integral part of the "cultivating culture" within the "three ecologically associated frameworks" within the geographical zone where the activity takes place.

The concept requires an insightful consensus between the actors.

The consensus is associative to opportunities in time and space –



LEVEL 1

CONSENSUS ON 

Aspects (retrospective – introspective – prospective) – in each HERE and NOW.

The actors are at the "opportunity level" LEVEL 2 – where the common intention is defined.

The activities are determined at the "necessity level" LEVEL 3 – where agreements are drawn up.

The agreement requires clear calculations before the activities are quality assured - within the respective environmental zone.

The visionary thoughts of the process become "wise" decisions - this is analyzed in the truth filter - in order to "produce" in action the values that fulfill the situation I have thought will "exist" (appear) in the future - "HERE".

The resources are "Red" – the capacity of individual people to intelligently associate in thought – and "see" possibilities with imagination and feeling.

"Green" resources are those that are in the specific zone's environment – with the quality potential to create a function that meets the intended situation "somewhere".

"Yellow" resources are aspects on "energy" (time, labor, "money").

Ecological is the natural energy supply: "the sun shines in the zone".

This means that knowledge and competence meet in the common intellectual "space".

At BALI there are "Green" resources, professional tradition/knowledge to make use of "reclaimed" (regenerable) matter.

The concept development also entails conditions that apply in a circular production system.

Product liability applies in the product's user environment – the product's properties as a risk to health and safety.

A transition process for traditional companies involves large costs and a completely new financing strategy.

Ownership remains with the "producer", which has consequences in the valuation of the "company".

This means that "stocks" for finished products are primarily intended for functional delivery (it is the function of the base material that is the "product").

This means that new financial models require new insight from "creditors" – it is not only "the money" that is the "solution".

The development with investors in the concept and players in Indonesia as responsible competence within the geographical zone "BALI" as REGISTERED OFFICE – also includes other geographical areas in Indonesia.

Through the availability of "licenses" and local administration, logistics Indonesia - Sweden et. cetera, the function arises as a "trading house".

The basic concept is therefore geographical – the zone's capacity to "cross-pollinate" competent capacity and ability to implement within its own culture.

It will be a geographical WIN-WIN on equal terms with green resources in each respective environmental zone.

Red resources (the people) have common insight into the entire process.